Konstgården i Häljebol o sorg.

Vi besökte också konstgården i Häljebol, Ellen Kellers och Magnus Hedmans skapelse. Det var nya inslag i trädgården och även nytt när det gäller deras konstnärliga skapande.







Jag brukar ju besöka den här gården varje år med min mamma. Jag ville gärna åka i år också men inte ensam nu när mamma är borta.
Sista gången jag var här med modren tog jag ett fint kort på henne framför rosorna här.

Så här var den bilden från 2008. Redan då sa mamma att det var sista gången hon orkade åka dit, förra året 2009 blev det alltså ingen tur dit.
Nu var det inte så många rosor kvar och ingen mamma var där. Det gör ont att komma hit och att se platsen på bild, men jag inser att jag måste ta de här sorgestunderna för att komma vidare. Det går inte att undvika platser som påminner om min mamma.

Kommentarer
Postat av: anne

Men du har ett mycket fint foto från sist ni var dit tillsammans.

Postat av: Lena

Så fin hon var din mamma! Och vilket vacker minne av henne och rosorna du har. Vissa platser kan man återse, andra inte. Till Fuengirola, där min mamma bodde i 20 vintrar, kommer jag aldrig att återvända.

2010-07-29 @ 22:18:28
Postat av: Inga M

Anne: Jag är glad över det!



Lena: Jag vet inte var Fuengirola ligger, det låter spanskt. Du kanske vill berätta. Bodde Du där med Din mamma någonsin eller var det senare i livet?

2010-07-29 @ 22:32:38
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag minns inlägget då du visade den fina bilden på din mamma och att hon hade nämnt att detta var sista gången. Det bevisar ju att din mor var en mycket medveten person även under ålderns höst.

2010-07-30 @ 09:12:38
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Mia

Ett mycket vackert foto på din mamma och rosorna. Ett fint minne som du får bära med dig...

2010-07-30 @ 17:25:17
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback