Annaa M + glasögon!

Annaa M har koll på det mesta och var min första bloggkontakt. Hon är frilansjournalist bor i Hagsätra tror jag och har en bra blogg. Vi har till och med träffats i Stockholm i maj förra året över ett glas vin och  färsk vit sparris med skirat smör och rökt skinka, eventuellt också hollandaise, jag minns inte.

Det är hennes förtjänst att jag köper glasögon på rätt sätt numera, dvs först går runt i affärer och letar upp bågar som jag gillar och sen beställer synundersökning + glas i just den affären. Tidigar har jag varit trogen kund o gått till samma optiker med påföljd att jag ibland haft väldigt få glasögon att välja på och varit  helt utelämnad vad gäller priset. 

Jag minns med fasa när jag senast var iväg, det var visst fyra år sedan av ett blogginlägg att döma. Då skämde jag ut mig i affären genom att fråga om man kunde få nya glas i gamla bågar och det skulle jag inte ha gjort. Inför alla kunder i affären läxade försäljerskan upp mig för att jag kom med ett så dumt förslag, så jag bara rafsade åt mig de bågar som hängde närmast sa att jag tar dem och flydde mer eller mindre ut ur butiken.

Nu i fredags gick jag runt till ett antal optiker i Karlstad och hittade bra bågar hos ett par av dem, eller åtminstone prisvärda erbjudanden.  Igår måndag gjorde jag synundersökningen och om det blir bra ska jag berätta här på bloggen vilken affär jag besökte.

Om någon vill veta nåt om glasögonmodet som är på väg så kan jag berätta att det går mot större bågar, en del rätt grova, plast i glada färger, rundare form (Odd Molly har)  och pilot kommer nu igen.

Mina blir som vanligt helt omoderna i tunn titan utan nederkant. Här ändrar vi oss inte.

Tack Annaa för tipset!

Kommentarer
Postat av: Herta

Här måste jag också till en optiker denna veckan, min sista semestervecka och försöka prova ut något nytt.

Postat av: Mia

hehe... här ändrar vi oss inte... Nej, varför det om man vet vad man trivs med!



Trist expedit... det borde varit hon som hade känt sig utskämd och inte du. Men inte lätt att finna sig i stunden, i efterhand är det förstås mycket lättare att veta vad man borde sagt och gjort.

2010-08-10 @ 12:20:04
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Herta: För Dig ska jag skvallra i förväg om ett bra alternativ; Smarteyes. Jag har beställt där; 2500 SEK för progressiva med ytbehandling, brett synfältslipning, synkoll och rubbet!! Om det funkar så är det suveränt. I en andra butiker kostar detta minst 6000 SEK.



Mia: Jag har ännu inte kommit på vad jag borde ha svarat.

2010-08-10 @ 12:56:55
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag har precis hämtat mina nya glasögon (för ngn timma sedan) och jag är jättenöjd med dem. De är större, i plast och lite rundare i formen. Min vana trogen från mitt forna frisörliv så måste jag ju hänga med i modesvängarna. ;-)

2010-08-10 @ 13:53:34
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Selma

Jag har lite svårt att komma ihåg det där med att ha glajjerna på jag.

2010-08-10 @ 14:48:52
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: anne

Vaddå? Maken låter sätta i nya glas i sina titanbågar, inga kommentarer på det.

2010-08-10 @ 19:28:45
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Huu, det är bland det värsta jag vet när det blir dags att byta glasögon. Jag har bestämt mig för att byta optiker efter att haft samma sen jag flyttade hit. Jag är helt enkelt inte nöjd längre och de är dyrast i stan också för den delen.

2010-08-10 @ 21:12:12
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback