Firar 50 år i Värmland!

I dagarna är det precis 50 år sedan jag flyttade till Värmland. Det var en slump att jag hamnade här, hade ingen anknytning hit när jag sökte tjänst i Årjängs kommuns skolor 1972. På den tiden fanns nåt som hette lärarlistan med alla Sveriges lediga lärartjänster så det var möjligt att välja och vraka. Jag sökte faktiskt nåt ställe uppe i Dalarna och så Smålands Burseryd också (pappa kom från Småland) men fick svar från Årjäng först och jag hade fått tjänsten. Jag fick tala med skolchef Georg Lindgren och han bredde ut sig om kommunens förträfflighet så jag sa ja. Fast egentligen visste jag inte ens var på kartan Årjäng låg. Trodde det var längre upp i Värmland, typ nära Mårbacka eller så. Men jag hade inte tid att forska så mycket, dagen efter samtalet med Georg så skulle jag vara reseledare för de svenska ungdomar som skulle resa till Europeiska Skoldagen i Dublin, Europarådets ungdomsforum. När jag kom hem igen så förstod jag var Årjäng låg och det var bara att acceptera. Planen var att stanna ett år här och så tillbaka till Örebro igen, så jag behöll min lägenhet där, hyrde ut i andra hand. Men sen träffade jag ju en trevlig inföding och stannade. Har ju inte ångrat det, bra val av man, fin natur med mycket vilda djur och många sjöar. Så nu firar jag alltså 50-årsjubileum! Det blir en lite bildkavalkad från en del av fördelarna med att bo här.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Nygren

Grattis till de 50 åren i Årjäng och Värmland! Du tycks ha gjort ett alldeles ypperligt val i alla hänseenden:-)

Svar: Tack, ja det blev bra!
Inga Magnusson

2022-09-26 @ 13:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback