Läget i pallkragarna just nu

Pallkragen på altanen ser ut så här just nu. Till vänster övervintrad gräslök och nyplanterad oregano.  Längst opp första sallads-sådden. Den är nu äntligen på god väg och hitom de två dillraderna har jag sått nästa sallad. Jag fortsätter så här hela säsongen, så sallad med några veckors mellanrum för att alltid ha färdig att plocka. Dillen har varit långsam men kommer i alla fall till slut. Mossa har jag lagt där för att kunna lägga den under färdig sallad så bladen inte blir  jordiga.
Pallkragen funkar bra och står på altanen precis utanför dörren in till köket, nära att hämta allt. Den är i bra höjd och jag kan enkelt dra in den under taket vid regn eller frost för den står på en ställning med stora hjul
 
Plastlock är bra när temperaturen går ner på frost. 
 
I den andra pallkragen, den med glashus, förvarar jag pelargoner. De ska planteras i amplar och krukor men det är för tidigt än, är ju nära frost ibland på nätterna.  Bakom blommorna är det planterat potatis som ska bli färdig till midsommar, det är ett årligt projekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback