De här blommar runt huset nu!

Primulan är tacksam, lyser starkt med lila färg!
 
Vanliga gullvivor har jag en flock av runt spireabuskarna, de kommer från Bäck
 
Ja och så var det som vanligt; vad är det här?
Jag vill kalla den kärleksört men tror inte att det stämmer. Det är en snäll och tacksam växt. Roland dundrar på den varje vinter med snöplogen så den täcks av värsta snödrivan, men den blommar snällt  i maj varje vår. Ett år tog jag bort stödpinnarna runt den men då attackerade rådjuren och mumsade i sig av den. Numera får pinnarna sitta kvar.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elisabet

Ser ut som en bergenia.

Svar: Tack för info! Jag har fått det tipset av en annan läsare också, stämmer säkert.
Inga Magnusson

2022-05-12 @ 10:13:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback