Planterade om och flyttade ut till växthuset!

Några tomatplantor har ranglat iväg och växt sig höga snabbt. Jag planterade om dem igår och hade tänkt placera dem i öster-fönster inomhus ett par nätter innan avhärdning och  flytt till växthuset. Men det blev för skrymmande. Jag ställde dem i växthuset direkt och hoppas det går bra. Det är ju kallväxthus men med en liten frostvakt. Den ställde jag in på 8 grader.  Om det blir så kallt i växthuset så går frostvakten igång. Hoppas det går bra med den här temp-växlingen, får kolla under  förmiddagen. Eventuellt får de komma in i huset ett tag till. Det var ju höga plantor som jag planterat djupt. Det blir rötter på stjälken när den kommer under jord.
 
De här har ju stått inomhus i öster-fönster med så där +20 grader dygnet om . Nu kommer de till öster-fönster i växthuset men med bara några plusgrade under natten. Nu på morgonen var det bara +2 grader i växthuset.  Dagtid är det i alla fall minst + 20 grader.  Blir spännande att kolla under dagen hur det gått. Eventuellt får plantorna komma in i huset ett tag till och stå i fönstret.
 
Tomaterna hamna nu åt öster och jordgubbarna åt norr i växthuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback