Mina tomatplantor växer!

Och det går ganska fort. Jag får plantera om och sätta i stödpinnar för de rangligast. Jag har dem i österfönster, tyvärr inget i söder, men i år har solen varit generös så det har blivit många soltimmar ändå.  Nästa omplantering blir i 5-litershinkarna från förra året. De är för små till de plantorna som ska bli högväxande, men det går bli mellanlandning i 5-liters för alla och sen omplantering igen för de som blir stora. Jag hoppas ju på att få några sorter som kan vara inne i fönster hela säsongen.
 
Ovanför plantorna har jag två växtlampor. De lyser på dagarna men inte på nätterna. Sen satte jag ett par speglar på bänken. De kan reflektera solljuset så det blir ännu mer soltid. Vet inte om det är bra men hade så förra året. 
 
Limskivorna fortsätter att fånga sorgmygg. Kanske några lever men det kan inte vara många, de flesta fastnar på limmet. Måste vara minst 150 stycken som jag har lyckats fånga.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback