Idag började jag skörda kryddor i pallkragen!

Det är fint att ha egna kryddor nära spisen, i pallkragen på altanen! Lättvindigt att hämta när de behövs, bara ett par meters avstånd. De här har jag köpt nu som plantor. Det är oregano, rosmarin och gräslök. Det ska bli fler kryddor, sallader och dill också förstås så småningom, både köpta plantor och sådda.  Än så länge måste jag lägga på locket på pallkragen under nätterna. Det skyddar mot frosten. Det vill bli några minusgrader än.
 
Det var lite skruttigt väder idag så jag har gjort stormatlagning för en tid framåt med olika maträtter av vilt. Det skriver jag mer om i morgon på bloggen. Då skriver jag  om mitt förhållande över tid till matlagning och rätt långt om mina matlagande anmödrar; både mamma och mormor jobbade ju som kokerskor, märklig slump.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback