Fläkt på tomatplantorna!

Jag har satt in en fläkt till tomatplantorna i fönstret. Samma problem som förra året blev det, Golden Queen, började få såna där vätskeödem-knölar  på baksidan av bladen. Då blev det fläktblås och det fungerade faktiskt bra. Får se om det blir bra i år också. Dessutom ska fläkt vara bra för tomatplantor, de blir fastare i stjälkarna och buskigare. Fläkten får gå på dagarna när växtlampan är på.  Speglarna finns på plats, tror att de ger de lite extra ljus!
 
De största plantorna är omplanterade i större behållare, 10-liters. Jag hoppas att de mindre sorterna ska klara sig med den storleken, de andra behöver nog större. Plantorna  fick vara ute på solning en stund igår på eftermiddagen. Men sen in igen till fönster eftersom vi har så kalla nätter.  Det är roligt med tomater, jag skulle ha färre än förra året men tror inte det blir så, det är minst lika många, om inte fler ;- ))

Kommentarer
Postat av: znogge

Rena vetenskapen att odla tomater så jag hoppas det blir en rejäl skörd!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback