Så här kan det inte se ut en sommar till!

Jag tycker om att det finns växter runt vårt hus, de liksom förbinder huset med marken. Men nu har buskarna i hörnet blivit alldeles för stora, de skymmer snart ett fönster. Det är en tuja och en idegran, planterade för så där 40 år sedan. Vi brukar beskära dem men nu har vi slarvat, de är för stora. Sen vet jag förstås att växter invid husväggar inte ska bli för stora, man riskerar att rötterna söker sig djupt ner i marken till dräneringar. Undrar när man ska beskära såna här barrväxter? Borde vara tidig vår eller så innan de skjuter nya skott.

Kommentarer
Postat av: znogge

Växterna har helt klart blivit för stora tycker jag. Tidig vår är nog att rekommendera skulle jag tro. Frågan är om jag inte hade valt att ta bort dem helt. Misstänker att rötterna är ganska så omfångsrika redan...

Svar: Hmm... du har säkert rätt om rötterna. Men jag nöjer mig med att beskära dem till våren. -Tycker de är fina egentligen när de är normalstora
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback