Okänt fotofynd!

Jag fortsätter att döstäda i mina pappershögar och lådor, mängder av minnen, bilder och papper är det att sortera och en del att slänga. Den här bilden hittade jag i en plastficka. På en lapp bredvid har jag skrivit att den hittades på vinden på Liane för 10 år sedan. Men det finns inget namn och ingen anteckning om vem bilden tillhört. Undrar bara om någon råkar  känna igen den här söta och glada tjejen?
 
Fått förslag från Roland och broder Gunnar; Rut på Sellere kanske det är. Hon växte upp på Prästgården i så fall, en dotter till Johannes och Ragnhild, en av drygt 10 barn (kanske 14 födda, men jag vet inte säkert).  Rut gifte sig  med Karl, som var dansk, han kom hit med några andra danskar efter kriget och jobbade i skogen, bodde först i en barack mellan Litorpet och Döverud. Men Karl gifte sig med Rut och de bosatte sig på Blåsåsen.  Efter några år började Karl på fabriken i Svanskog och där bodde de i många år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback