Oj, va det snöar!!

Det har snöat sedan i morse, inte vräkt ner direkt, men i jämn takt hela dagen. Nu, sen eftermiddag, har det kommit någon decimeter. Roland har skottat och kört snöplog med fyrhjuling. Det är sånt här väder som gör att bilen får stå kvar hemma i garaget. Jag har hållit mig hemmavid, sysslat med tvätt och stryk, det sista efter långhelgen.
 
Nu ska jag planera morgondagens dessert; pannacotta med glöggmarinerade lingon. Det har stått på tur ett tag, så nu får det bli. Låter så jättegott men aldrig testat.  Middag nu i kväll får bli tjälknöl på älg med ugnstekta rotsaker och resten av julostkakan med egen hjortronsylt till dessert. Känns bra att det blev lite hjortron plockade  i somras. Jag kokar sylt och fryser den i burkar, tar upp vartefter. Sylten står sig inte så bra i kylen, bättre att frysa den och tina när den behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback