Gamla kärringar blir vingliga!

Jag märker helt ärligt att balansen inte är som förr när jag går i skogen och jag har gått i skogen sedan jag var barn, så det är inte brist på träning. Kan inte vara säker på vad det beror på;  synen?, motoriken? svaghet?  men det är ett faktum. Så nu använder jag ett gammalt knep mycket mer än förr: Hålla i grenar och buskar för att få  hjälp att slippa falla. Och jag går inte så fort utan planerar lite så det ska bli lättare att kliva i skog. Det är fortfarande fint att gå i skogen, med eller utan hund, så jag kommer att fortsätta att vingla omkring i terrängen! :- ))  Till slut kan jag förstås bli ett liggande problem, men den dagen, den sorgen! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Tyvärr är det känt att balansen blir sämre med stigande ålder vilket nog många märker. Det lär finnas olika övningar som man kan göra för att stärka balansen.

Svar: Har du några tips? Försöker komma in på din blogg för att kommentera men jag blir inte godkänd av systemet numera
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback