Tomatfrön Vilma har grott

 
Jag har sått några tomatfrön i papp-förpackningar och ställt dem i fönstret med växtlampa. Vilma har grott. Jag har tänkt att det ska bli plantor inomhus och sen ska jag flytta ut dem i växthuset när frostrisken är över. Det ska inte bli så många som förra året då jag inte hade hjärta att slänga några. Men det vore roligt att få igång skörden tidigt förstås och Vilma ska ju vara tidig. 
 
 
Bredvid Vilma på fönsterbrädan står  sallad. Köpte en sallad med rot och ska testa om det går att få den att trivas i fönstret. Vore trevligt att kunna plocka färsk sallad redan nu. Sen planterar jag ju sallad i pallkragarna på altanen.
 
Får passa på att önska alla en fin Alla Hjärtans Dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback