Oj, vilken vacker dag här på Liane!

Totalt solsken hela dagen, inte ett moln på himlen, temperatur runt nollan och bara  lite västlig vind! Det känns som vår i luften nu när solen värmer mitt på dagen. 
 
Gräset börjar redan grönska på fotbollsplanen. Den väntar förstås på sina spelare, men det dröjer ett tag innan de kommer.
 
Jag och Seffrin gjorde en långtur mitt på dagen i det härliga solskenet för att lapa solsken med gott humör och serotonin.
Taxen njuter av detta och jag också!
 
Lunch var vi bjudna på hos goda vänner, korvgrillning utomhus och trevlig pratstund. Vi är verkligen svältfödda på sällskap så det kändes bra.
Korvar gjorda på eget vilt var det, rådjurskött.
Nu ska vi börja tillaga vår egen kvällsmat för idag. Det blir torskrygg som jag fick tag på färsk igår, och speciellt  recept från Ronny B och Mannerström. Den brukar bli bladig och fin med pepparrot, pressad potatis och mycket skirat smör, ungefär som den man serverar på klassisk meny på Riche i Stockholm ;- ))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback