Nu ska jag börja cykla!

Cykeln är på plats, framplockad ur förrådet. Jag fick den vid en jämn födelsedag, kan ha varit 30 år eller 40 år, alltså länge sedan.  Men det var inte så roligt att sitta still och trampa så den blev undanställd.
 
Det är i alla fall bra för gamla kärringar att använda en sån här cykel så nu har vi plockat fram den igen. Cykling ger blodcirkulation i höfter och andra leder utan att belasta. Och så riskerar jag inte att cykla omkull och bryta nåt. Man kan ställa in hur trögt det ska gå. Den inställningen som känns  bäst testade jag igår. Då cyklade jag 300 meter och gjorde av med 9 kalorier enligt siffrorna på skärmen. Ha ha...!  Tur att jag inte ska använda den som bantningsmetod, det vore tålamodsprövande
 
 Dags att ta fram dammtrasan ser jag! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback