Lagt kastanjerna i blöt!

De ska ligga i vatten ett par dagar före plantering. Det här är hästkastanjer från Kyrkskolan / Sockenkyrkan i Hallsberg. Jag ska driva upp några stycken tänkte jag och plantera som reserv till våra vårdträd på Lane. Några ska jag testa att plantera i krukor inomhus, några  i pallkragen på altanen, några i växthuset och några direkt ner i marken. De har alla legat ute sen i höstas så det har frusit precis som de ska före plantering.
 
Idag har vi varit på en runda med vänner. Det blev äting på Travmuseet ( fläsk!), besök på Interjakt med shopping och koll på utställning av vilda djur, Klässbols linneväveri för att titta och handla, till sist besök hos arrendatorerna på Guterud. Men om detta skriver jag imorgon.

Kommentarer
Postat av: znogge

Jag tryckte bara ner kastanjer i jorden på hösten och på våren kom det upp plantor från alla. Lätt som en plätt :D Funkade både på friland och i en kruka utomhus.
Lycka till med dina!

Svar: Jag ska testa några varianter av kastanjeplantering, hoppas någon funkar! Fick inte någon planta förra året.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback