Åmål är fantastiskt!

Detta lilla samhälle har fortfarande en fin och välutrustad bokhandel, en riktig bokhandel!!! Vi var i Åmål idag men bilden här är från ett tidigare besök.
 
Sen finns det en skräddare / skinnsmed här som lagar våra kläder helt hantverksmässigt. Åskilliga plagg har fått gå genom hand händer. Idag var det att korta byxbenen på Rolands trasiga vinteroverall och byta blixtlås i ett ytterplagg. En del görs medan man väntar.  
 
Jag har hittat en duktig frissa också här så där var jag idag. Får komma dit ensam, en fördel i pandemitider.
 
Vi passade på att äta på värdshuset Berga Bistro utanför Åmål på vägen mot Säffle. Det är en gammal skola ombyggd till matställe. 
 
De gamla skol-planscherna tycker jag om att se!
 
På tisdagarna är det nästan alltid stekt fläsk och löksås och det var det idag också förstås. Roland frossar lite.
 
Jag väljer gärna nåt annat, det var laxpudding eller kyckling. Svårt att välja så jag fick lite av varje !! Kul idé! Och grönsakerna till är goda, alltid melon!  Jag orkade inte riktigt med allt och fick en doggybag att ta med resterna hem. Känns bra att inte slänga god mat. 
 
 Och ofta är det dessert eller nåt gott till kaffet, jag får alltid glutenfritt! Och idag var det fest för Roland; brulepudding!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback