Favoriterna bland uteblommorna just nu!

Dom här mindre påskliljorna är så tacksamma, de har blommat länge och vackert. Den här är en gåva från god vän, men jag har planterat flera såna här också. Passar på att njuta av dem idag söndag, imorgon ska vi snöfall hela dagen. Jag tar ju in dem på kvällarna, vi har haft upp mot -11 grader på nätterna och det är för mycket för både påskliljor och penséerna. 
 
 
 
 
De får vara i amplar också. Här har jag bara stuckit ner påskliljorna i sina krukor. De har blommat länge nu. Sen när de har blommat över så tar jag bara upp krukan och sätter ner en perlargon istället i ampeln. Det är lättvindigt. Penséerna är mina absoluta favoriter. Om jag plockar bort vissna blommor och gödslar lite ibland så är de fina till fram på hösten. 
 
Men som sagt, imorgon får vi snö hela dagen då får blommorna vara inne under tak. Roligt i alla fall att kunna börja lite med utesäsongen. Jag donade med pallkragen idag, mer om det imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback