Började med pallkragen igår!

Jag har två pallkragar på altanen, just utanför köksdörren, en här med bara plastlock på och en till med glashus på.  Vi brukar byta all jord i dem varje år, men i år bestämde jag mig för att vara lite bekväm. Jag har bara rört om i jorden, alltså blandat upp den som var i botten och så tillsatt en säck nytt och blandat. Får se hur det går. 
 
Jag köper gärna sallad, och kryddor med rötter och sätter här för att ha dem lätt tillgängliga i matlagningen. Just nu är basilika, timjan, rosmarin, oregano och gräslök. Och så sallad förstås. Igår sådde jag också dill och sallad. Kanske är det för tidigt, i så fall får jag så igen. Jag har rätt mycket plats kvar, det är för att kunna så hela säsongen och alltid ha nytt att plocka.
 
Sen står där nägra penséer som jag inte har planterat än.  
 
På kvällarna lägger jag förstås på plastlocket för att skydda från frost som vi kan ha nu. Hittills har det gått bra. Pallkragen står ju också under altantaket, det skyddar nog en del från värsta kallgraderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback