Fina kastanjer från Kyrkskolan fick jag!

Jag har ju grubblat på facebook och blogg hur jag ska kunna fixa mogna kastanjer, såna som spruckit ut ur det skyddande skalet. För jag antar att det är såna man måste plantera för att få nya kastanjeträd. 
 
Överraskad  och lite rörd blev jag när det i ett brev igår kom fina bruna kastanjer. Och de var plockade vid min barndoms skola, Kyrkskolan i Hallsberg! M. som bodde i Bäck när jag var barn och i många år granne med mina föräldrar, hade skickat dem. Tacksam är jag! ;- ))

Kommentarer
Postat av: znogge

Så fin gest!
Jag hade faktiskt också en tanke på att skicka för jag hittade flera i dag. Nu önskar jag dig lycka till med planteringen. Låt dem inte ligga inne bara och torka.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback