Mina två vanskötta orkidéer blommar fint nu!

Det är konstigt med de här två orkidèerna. Jag köpte dem samtidigt för rätt många år sedan. De var snälla och blommade länge trots att jag inte kan det här med krukväxter och ständigt gör fel. Pelargoner är inte att tänka på, det finns hos mig bara ett par, tre sorters krukväxter  som överlever fast de vansköts, vattnas för mycket eller vattnas för lite eller bara blir bortglömda eller står i fel väderstreck.  
 
Men de här två blommade alltså länge och fick vara kvar i norr-fönstret. Sedan dess har de snällt blommat ett par gånger om år!! Och blommarna verkar bli större för varje år, åtminstone på den vita, den som heter Aphrodite. Och de blommar länge, flera veckor.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback