"Galna Tuppen" i Säffle!

För länge sedan jobbade jag  i  Säffle och då åt jag ibland på då nystartade Galna Tuppen, trevlig restaurang. Nu har den fått en nystart . Roland o jag åt där häromdagen när vi måste göra ett besök i staden för båtservice! Vi har alltså några båtar som går flera timmar per dag, varje dag, halva året!! Då måste man vara noga med service så allt funkar. Varje båtservice tar en och en halv timme så då hinner vi äta lunch. Galna Tuppen hade en trevlig meny. Roland åt förstås välstekt fläsk med löksås och lingon ( bär, inte sylt!!)  Och jag åt fisken, lax med citronsås. Ibland har man också torsk på menyn. Det smakade bra!! Och jag fick med mig rester i en liten doggy-bag.
 
Det var gott och vi kommer tillbaka. Igår gjorde Roland fika och shopping på Holgers vid torget istället och köpte med en Budapest-längd. Vår guddotter Sara och goda vännen Inger gör det så bra där, många gäster var det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback