Vad är nu detta för fågel?

Jag såg den alltså inte levande utan upptäckte att jag fått den med på bilden av älgen när jag förstorade på datorn! 
 
Jag tänkte spontant kärrhök men är osäker. Utseendet är inte typiskt för någon rovfågel egentligen. Kärrhök låg nära till hands eftersom vi ser dem nästan varje dag. De känns främst igen på sitt sätt att flyga, flaxande, lågt svepande över åkrarna och skogen, gärna nära sjön eller vattendrag.  Jag brukar tänka att kärrhöken  är en närsynt rovfågel som måste se sitt byte på nära håll. Andra rovfåglar seglar mer majestätiskt högt där upp och dyker rakt ner när det är dags.
 
Men som sagt jag är osäker på vad detta är för fågel. Jag har förstås sökt på nätet men hittar inget säkert  svar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback