Tacksamma växter!

Penséer och påskliljor har verkligen fungerat i år. Amplarna gjorde jag i ordning i mars för att ha klara till påsk. De har bara fortsatt att blomma och bli allt frodigare! Inte behöver de plockas ut och in med frostvarningarna, bara tas in under tak om det ösregnar. Och det är ju behändigt för i år har vi haft frost i stort sett varje natt, minus två nu i natt också.  
 
Penséerna är planterade ner i jorden, men påskliljan är nedsatt i mitten i en kruka. Den behöver inte mer, lever ju av näringen i löken. Sen när påskliljorna vissnar så tar jag upp dem,  sätter ner dem i en rabatt, vattnar och hoppas på blomning där nästa vår. I hålet i ampeln efter påskliljan så planterar jag  istället en pelargon. Då ska frostrisken vara över och den blommar snällt till framåt hösten.  Penséerna rensar jag från vissna blommor varje dag och då fortsätter de också att blomma  hela säsongen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback