Idag slår björkarna ut!!!

Kan inte minnas ett år då jag väntat så på våren som i år!  Vi lever ju alltid nära naturen och årstidernas växlingar, men i år med Corona och liten valp så har det blivit ännu mer påtagligt.  Jag har spejat på björkarna ett tag men inte sett en enda med utslagna blad förrän idag när jag var ute på långpromenad med tax Seffrin.
 
Ok, det är bara ett par just här som är utslagna. De är små och växer på en plats som är varm, skyddad och solig. Det dröjer några dagar tills de stora träden är på gång med sin lövsprickning, men detta är ändå värt att fira. Kan bli ett glas bubbel i kväll till raggmunken och det stekta fläsket som jag lovat Roland till kvällsmål. Han kom också hem med nybakad kaka idag, kära gåvor av snäll släkting. Tur han har det nu när jag inte kan baka, vare sig kaka eller nåt annat. ;- (  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback