Bergenian har hämtat sig från rådjursattacken!

 
I alla år har jag haft blomstöd här. Inte för Bergenians skull men för andra höga växter på samma ställe. För ett par år sedan tog jag bort stödpinnarna på våren, tyckte det var snyggare utan. Men det skulle jag inte ha gjort. Rådjuren demolerade hela Bergenia-gruppen! De åt och slet upp och rev omkring. Allt på en enda natt. Tydligen en favorit-växt. Så nu är jag noga med att behålla blomstöden hela året, då kommer inga rådjur. Ändå har vi gott om dem runt huset. Bergenian har nästan hämtat sig från förödelsen bara några glipor kvar. Och nu har blomningen kommit igång ordentligt, lysande röd-lila  
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Smart att behålla stöden för rådjuren kan gå hårt fram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback