Alla fåglar vill vara på Smörhôla!

 Beror det på att där finns mycket mat tro?  Det var många olika fåglar där när jag gick förbi i regnet igår kväll
 
 
Det är märkligt, alla fåglar tycks trivas på ett och samma ställe, Smörhôla alltså området mellan Liane och Hol. Där fanns igår kväll när jag gick på  långpromenad i regnet ett stort antal tranor, grågäss, kanadagäss och svanar och där är de alltid.  Varför vill de vara just på den här fläcken??? Det finns 60 hektar vall att välja på på Liane - Prästgården och en hel del runt om. Men varje dag så finns en större flock olika fåglar på just den här fläcken. Jag begriper inte varför.
Kanadagäss och även grågäss fast de senare kom inte med på den här  bilden
 
 
Sångsvan-par som jag trodde hade ungar med sig. Men  det var en flock grågäss.
 
 
 
 
 
 
 
 
Grågässen var många
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilka härliga fågelbilder!

Svar: Tackar! Fast jag trodde grågässen var svanungar! Fel, fel alltså!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback