Dagens bock och kamera-haveri!

Ensam bock kom ensam en stund på förmiddagen och åt girigt av både kross och ensilage. Hans horn växer snabbt nu och jag gissar att det går åt mycket energi för att bygga upp dem under basthuden. 
 
Det blir minst en fyrataggare.
 
Rådjuren har fått sista omgången extra vinterfoder nu. Det börjar finnas mat åt dem ute i naturen.
 
Och med den här bilden så havererade kameran. Den fastnade i fokus-läge (systemfel fokus)  Känner igen problemet. Samma dilemma med tredje exemplaret av samma kamera- typ. Det varar ett år av flitigt fotande ungefär innan det dyker upp.  Tillverkaren brukar skylla på mig, att jag haft kameran i skräpiga fickor. Kanske stämde på första exemplaret men sen har jag varit noga o haft plastpåse till den. Så det är nog något annat dilemma, någon svaghet i konstruktionen, kanske inte tål daglig användning. Synd för jag gillar verkligen den här kameran, passar mig perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback