Äntligen har jag bakat!

Det är flera år sedan sist, jag tycker bara inte om att baka och har nog aldrig gjort det, lagar hellre mat i köket. Minns att jag i början på livet med egen familj försökte lära mig baka Värmlands-kaka, för det måste en god husmor kunna så att hennes man kunde få ett gott matsäcksbröd. Men det blev aldrig bra, bara som mjuka mjölhögar. Så jag slutade. Fast jag gjorde ett slags enkla matbullar  med olja i istället för smör. De blev frasiga och ätliga. Barnen åt dem,  men de dög  inte till matsäck. Under många år sedan så försåg min mamma mig med kaffebröd och svärmor  bakade god kaka. Därefter så blev det köpebröd! Fast värmlandskaka köpte vi förstås av kvinnor som kunde konsten, den kan man inte köpa över disk. Och nu får vi ibland av en snäll släkting.
 
Men nu fick jag inte tag på något glutenfritt kaffebröd, vi springer ju inte i butiker i Corona-tider, så jag samlade mig och plockade fram bak-grejerna. Det funkade till slut och muffinsen blev ätliga. Ska göra med en äppelbit i nästa gång. ;- )  Annars så tar vi gärna en chokladbit till kaffet istället för bröd, eller en glass. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Baka som är så roligt och dessutom avkopplande :D Skönt att de blev ätliga i alla fall.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback