Singel-lass kom Niclas med och bänkar blev det!

Roland kämpade med traktor och spade för att sprida ut gruset runt växthuset. Nu blev det bra nivå på marken runt om och snyggt. 
 
 Så här blev det efter svettigt arbete!
 
 
 
 Inredningen i växthuset är inte given än. Vi ställde in ett par bänkar i alla fall, de kan vara användbara. Bänkarna är också återanvända. För länge sedan renoverades mellanstadiet i Årjäng när jag jobbade där som lärare. Fin inredning slängdes tyvärr. ;- (( Några såna här fina bänkar kunde jag ta med hem innan de hamnade på tippen.  Ångrar bittert att jag inte  hämtade de fina zinkade trä-lådeskåp som också blev slängda. 
 
Jordgubbsplantorna har jag satt i amplar och de ska inte stå här på bänken, de ska hänga i en rundstav en bit opp i växthuset. Hoppas jordgubbarna kan trivas i växthuset så vi får goda gubbar tidigt nästa år. Fast jag vet inte hur man gör för att få dem att övervintra i växthus. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback