Lyckat och misslyckat runt huset!

Det blev lite knepigt med odling i pallkragen. Jag sådde ganska tidigt, det kom opp några centimeter men stod sedan still länge. Sen med värmen så exploderade allt på en gång. Just nu har jag mängder av plocksallad, tre generationer sådda. Bra med mossa under för att slippa jorden.  Och en fjärde omgång smått längst till höger, den ska ta vid när de andra är för gamla. Ruccolan kom till slut också, smakar kanonbra, uppe till vänster. Persilja, rosmarin och basilika är det också.
 
Lådorna under fönstren brukar bli bra, men pelargonerna bara slutade blomma. Dvs det var några futtiga blommor på dem när jag köpte dem men sen hände inget. De har överlevt i alla fall och nu kommer nya knoppar. Hänget på sidorna skulle ha varit hänglobelia, men var förmodligen kant, fel, fel, fel!!
 
Den här maffiga blomman fick jag nog med från Maj-Britt förra sommaren, fast jag har förstås glömt namnet på den.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback