Ett år av försummelser i Coronans tecken!

Vi har isolerat oss under drygt ett år för undvika Corona-smitta. Det betyder att vi har försummat en del som borde ha blivit gjort under den här tiden som ändå är rätt lång. För min del så är det en radda av bl.a.  hårklippning, mammografi, klock-lagning, tand-lagning och synkontroll.  Jag har börjat  beta av den här raden så idag gjorde vi ett besök i Karlstad. Det känns som länge sedan sist, borde vara ungefär ett år. Mitt på vardag var det lagom mycket folk, inte trångt någonstans, riktigt trevligt och vackert väder. 
 
Det mesta i matväg kan vi köpa här i Sillerud, men nu passade jag på att  få med mig rariteter från Karlstad, Coop Bergvik; Gäsene Port Salut har länge varit en favoritost  och så förstås Hemgårdens spickekorv. Gäsene är ett mejeri som gör ost enbart av svensk mjölk och från kor i närheten av mejeriet.  En bra combo av smak och etik! Borde räcka några veckor framåt.  Och så fanns förstås värmländska jordgubbar från Rudskoga så det kom också med ett par liter. 
 
Skönt att kunna börja leva mer normalt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback