De svarta bladlössen är döda!

 Det var en mängd svarta bladlöss på schersminbusken. Sen frågade jag om råd på nätet och fick flera tips. Jag tog det jag hade hemma, dvs såpa, och sprayade på dem. Det verkar ha fungerat. De är döda, eller sitt åtminstone helt stilla ;- ))
 
Det hjälpte med såpvatten, 1 dl per liter.
 
Tror att schersminbusken är räddad! Sen har jag spejat runt i trädgården för att kolla om det är fler bladlus-kollonier, men inte hittat någon. Gissar att jag i alla fall får se upp. Det sägs att vi har ett bladlus-år med svarta bladlöss, inte gröna.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Det är suveränt med såpa. Jag har gjort det i år och flera år innan dess. Funkar alltid. Hittills i alla fall. Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback