Pistillröta?

 
Jag läser på på nätet om tomater. Tolkar det här som något som kallas pistillröta. Det har bara drabbt tre tomatämnen på en sort som verkar vara "Banana Legs".  Det finns också rätt många tomatämnen av den här sorten som inte drabbats.  Har två plantor. Tror att det kan bero på värmen och vattning. Jag måste vattna mycket och varje dag. 
 
 
Jag har gallrat ut en del blad, det blir för mycket. Hoppas det går bra. Och så har jag kapat topparna på de högsta, de är på väg upp i taket. Det får räcka med de blommor och ämnen som redan finns. Spännande att ha tomater och växthus! Båda delarna är ju nyheter här, mycket att lära. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Hoppas det inte sprider sig vidare till övriga plantor.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback