Ute och inne igår!

Det var fint väder igår, vindstilla och någon minusgrad. Vi gick ner till sjön Seffrin och jag. Bra nu när det är fruset så jag kan gå förbi Prästgårdsladugården och slipper landsvägen. Det ligger is i hela viken här utom i årose (där älven rinner ut), men ute på storsjön är det öppet.
 
Det är inte mycket snö kvar, men trist nog är det tillräckligt för att bilda skare och det går inte att jaga med hund. Vägen är isig men grusad, tack för det. Jag gillar mina Icebugs!
 
Roland lagade grejer på maskiner och började ta ner björk för vinterveden. 
 
Och så började vi plocka bort julgrejer. Vi är sena med det, tycker om när det är  färg och ljus. Stakarna och tomtarna är borta och jag röjde bland blommorna från jul och födelsedag. De har stått länge nu. 
 
Idag är det rejält kallt, - 11 grader. Bra med perioder av riktig vinter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback