Tomatfröna är sådda

 
 
Jag har inte odlat tomater förut, i år är det premiär. Fem olika sorters frö fick jag av god vän på facebook. Varsin liten bytta till fröna hade jag inte så det fick bli fem frön i varje stor kruka. Då har jag några frön kvar av varje om det skulle misslyckas och jag får göra om. Borde ha varit finkornig såjord men det hade jag inte, bara vanlig blomjord, det får duga. Sen när fröna har grott och blivit små plantor ska de planteras om i varsin liten kruka, ska inte vara för stor först läser jag i informationen. Nu har jag ställt krukorna varmt i ett fönster,  element är under så det borde ge god värme. Bara att vänta och se! 
 
 
Dom här sorterna har jag sått nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback