Sylt på lingon och hallon blir väldigt gott!

 
Jag har inte blandat lingon och hallon förut. Men häromdagen råkade jag göra rispudding och hade alldeles för lite hallonsylt till den. Då blandade jag den med lite lingonsylt och det blev gott. Så sen kokade jag hallon blandat med lite lingon för att få flera burkar. Lingon har vi gott om, det räcker hela säsongen till sylt, ändå äter Roland det varje dag. Hallon har vi också hemma-plockade men inte så mycket, så de sparar jag till att kunna äta råa med socker och glass. De behöver vi inte koka. Köpehallona bör man ju koka så det blev blandat med lingon. Jag kokar gärna bären först och rör sedan ner sockret, blir lite fastare sylt då.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback