Idag igen på isen!

Det blev kanonfint väder idag också. I morse var det drygt -20 grader men solen värmde skönt. Skidtur blev det för mig och nya spår är lagda från sommarhuset ända  ut på storsjön.  Tyvärr snöar det väl igen i morgon eftermiddag. Seffrin fick en lång promenad på isen. Jag lyckades träffa ett par kollegor som var ute och gick, vi fick en pratstund. Uppskattat! Men annars så var det inte så många på sjön idag som igår. Roland o jag grillade korv idag igen till lunch och tog en fika. Bortåt halv 4 dags att dra hemåt, för solen går ner. Vi hade prickat in semlor då, roligt att det finns glutenfria bullar på Ica Sillerud att göra av.
 
Roland har vässat skidstavarna så jag slipper hugga ner dem hårt i isen för att få fäste. 
 
Jag som är frusen hittar ständigt på nya sätt att hålla värmen.
Hade hett vatten i två flaskor i ice-bugsen medan jag åkte skidor. De höll sig varma så.
 
Och sen fick flaskorna värma skidpjäxorna.
 
Roligt att se sommarhuset från sjön så här på vintern. Inte så ofta det är möjligt
 
Och hoppas att alla får en fin kväll "Alla Hjärtans Dag" trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback