Vi var många på vaccination idag!!

Jag fick  tredje Covide-sprutan på bokad tid i Årjäng, vill ju våga umgås med barn och barnbarn under julhelgen.  Vi var många som ville vaccinera oss, nästan fullt på parkeringen.  Men det hela rullade på bra. Jag kom in 20 minuter före bokningstiden, trevlig personal, inget jäkt men god  info. Har ingen källa på det men har en känsla av att Årjäng har skött vaccinationerna bra, alla verkar nöjda!
 
Gissar att det är drop in sedan i eftermiddag, det brukar också samla många. Jag tror att årjängsborna i allmänhet vill ha vaccination. Sen är det väl bra om det inte är tvång. Den som väljer bort sprutorna ska naturligtvis inte ges tillträde till folktäta evenemang typ konserter, kan ju välja att hålla sig  mest hemma. Obligatoriskt  borde det däremot vara med  munskydd i kollektivtrafik och andra situationer där man måste vara nära varandra. Vitsen är ju i första hand att den som har munskydd inte smittar andra, man kan ju vara smittbärare utan att veta om det. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Här är vaccinationsviljan också god vilket känns bra. Däremot så känns det mindre bra att smittan ökar mest bland barn för det är ju barn som jag umgås mycket med. Tänk att FHM och Tegnell från början hävdade att barn inte drev smittan...

Svar: Ja, det var ju en officiell myt att barn inte smittade eller blev sjuka. Jag trodde inte ett ögonblick på det och slutade genast arbeta när Corona var ett faktum
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback