Vi gick ner till sjön idag, jag och tax Seffrin

 
Det var ögonbedövande vackert mitt på dagen.  Snön ligger på isen på Östra Silen. Jag vet inte hur tjock isen är, kanske inget att lägga skidspår på. Det var rätt kallt, så där - 12 grader. Men med bra kläder så funkar det.
 
Seffrin trivs här. Det är gott om spår av rådjur
 
Så här såg det ut vid badplatsen
 
Lite öppet fortfarande vid Årose och småbåtsbryggan. Tror man brukar kalla älvmynningen så, den fryser inte så fort. 
 
Under tiden vi var ute och gick så dundrade JAS-plan precis över våra huvuden tre gånger. De flög verkligen lågt, nästan vibrerar i kroppen av ljudet. Annars är det oftare flygövningar på tisdagar, vet inte varför. Läste sen på nätet att vi är ovänner med Norge om strömmen just nu, kanske krävs extra gränskoll då ;- )) Jag inbillar mig att det är oartigt av Sverige att flyga med militärplan alltför nära norska gränsen. De brukar  hålla sig ungefär över oss, så där 5 mil från gränsen. 
 
Det har egentligen inte snöat idag, men det dalar ner stora snökristaller sedan något dygn så det blir en del. Mer om det imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback