Vi åt förstås på "Claessons andra" i Karlstad igår!

Det ligger i Kronoparken, bredvid universitetet och vi äter gärna där när det passar vid våra besök i Karlstad. 
 
Här är den aptitretande menyn!
 
Och här är Claesson själv, junior då förstås. Jag fick lägga ut bilden på nätet. ;- ))
 
Roland valde fläskfilégrytan
 
Och jag tog förstås torsken med romsås. Roligt att få torsk på restaurang, inte så ofta. Det brukar vara sej eller nåt annat enkelt som fiskrätt. 
 
Bra med Claessons andra är dels att man slipper ta mat i buffé, man får det man vill ha över disk och behöver inte ta i bestick som alla andra tagit i och mat som alla har andats över så här i Corona-tider, dels att salladen är upplagd som olika alternativ på överdragna tallrikar, måste alltså inte dela bestick här heller med alla andra gäster. Vi rekommenderar Claessons andra!
 
Sen försvann Roland till möte med Länsstyrelsens viltförvaltningsdelegation och jag kunde ägna mig åt en något förvirrande shopping, enligt föregående inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback