Präktig idag!

Jag har varit lite präktig idag och lagat mat i storformat.  Jag hade frusit in älgbuljong i storförpackning. Idag brynte  jag älgfärs och rotgrönsaker och kryddor och kokade en kort stund i buljongen.  Det blev en stor gryta med mustig soppa som kan vara bra att ha under närmaste vintertiden, soppa passar när det är kallt. Nu får den stå ute och kallna sen ska jag frysa in i lagom förpackningar som går åt en måltid. Gott att ha till lunch, går snabbt att tina upp och värma.
 
Lingonsylten var slut. Bra att ha egenplockade lingon i kassar i frysen, 1kg i varje. Jag tar bara hälften socker, det blir lagom. Blev två stora burkar. De behöver inte frysas, lingon står sig bra.  
Idag fick vi tyvärr besked att barn och barnbarn är sjuka, så de kommer inte förrän i mellandagarna. Det betyder att Liane är tomt från nu och fram till den 28:e. Ledsamt men skönt att ingen är allvarligt sjuk, det är snuvor och magsjuka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback