Planterar om jordgubbarna!

Nu håller jag på och planterar om jordgubbarna. Planen från början var att de små plantorna jag köpte skulle få växa till sig i amplarna över sommaren. Sen tänkte jag att bara sätta ner amplarna i jorden eller i pallkragarna över vintern så att rötterna skulle vara skyddade från hård frost. Och sen hänga dem i växthuset till våren och hoppas på tidiga bär. Det hade varit lättvindigt. Men nu har jag fattat att amplarna är alldeles för små. Jordgubbar vill bre ut sina rötter och det blir för trångt. 
 
Så nu har jag tänkt om. Jag planterar dem i murarlådor, två plantor i varje, då får de gott om plats. De får stå här utanför växthuset och växa till sig ett tag till. Sen när frosten kommer så sätter jag in lådorna i växthuset och hoppas kunna få tidiga jordgubbar till försommaren! 
 
Fast jag vet egentligen inte alls hur jag ska bära mig åt för att få tidiga jordgubbar, testar bara.
 
Om någon har erfarenhet så är jag tacksam för tips, här eller på facebook.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback