Påskmaten räcker i flera dagar!

Blir rester till idag påskdagen!!! Vi håller det traditionellt och enkelt med påskmaten: ägg, sill, lax, kokt potatis, Jansson, prinskorv, gräddfil, isbergssallad, bubbelvin, snaps, öl, gräslök, grönsallad, bubbelvatten. 
Roland hävdar bestämt att man ska hälla brynt smör på sillen. Det är enligt GW:s recept! 
 
Jag äter inte sill, håller mig till laxen. Och jag gör halva Jansson åt mig  med kaviar istället för ansjovis. ;- )). Sugrör har jag till sura drycker, typ vin och bubbelvatten, för att spara emaljen på tänderna. Emaljen  vill fräta av lågt ph. 
 
 
I natt var det plusgrader och lite regn. Idag påskdagen blåser det ordentligt. Nu är all isen inom synhåll borta! Den var seg men nu i alla fall väck.

Kommentarer
Postat av: Harnäsgubben

Glad Påsk och SKÅL !!!!!

2021-04-04 @ 16:48:15
Postat av: Znogge

Inget för mig så vi valde andra alternativ. Sill som förrätt en dag men då tog jag en räkmacka.

Svar: Aha, du gillat inte heller sill!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback