Ny maträtt på Lihaget!

Det är en väldigt gammaldags maträtt, men jag har aldrig gjort den förut: Potatisbullar! När jag var barn så gjordes det ofta potatismos som tillbehör till mammas goda hemgjorda korvar. Det som blev över stekte mamma potatisbullar av.
 
Nu hade jag inte potatismos men väl kall kokt potatis. Jag hade misslyckats med att koka King Edward som är mjölig så det hela blev väldigt löst. Kladdet fick stå i kylskåpet över natten och så tog jag fram. Först pressade jag i potatispressen och det gick bra. Sen blandade jag i  grädde, lite mjöl och ägg till en smet, kryddade lite. Därefter stekning. Den första blev bara kladd men sen helt ok. Jag stekte på låg temperatur.  Vi åt alltså potatisbullar med stekt bacon och hemkokt lingonsylt till. Det här var nog inte sista gången, fint med variation till den där stekta potatisen som det vill bli annars. 
 
 I morgon blir det en del om mina misslyckade tomatodlingar!

Kommentarer
Postat av: Veiken

Potatisbullar är hur gott som helst. Det gjorde jag ofta när barnen var små! Mumsigt med bacon och lingon till!

Svar: Exakt!
Inga Magnusson

Postat av: Helena

Potatisbullar var min favoriträtt när jag var barn! :)

Svar: Det var inte så tokigt med potatisbullar! ;- )) Blir nog fler gånger!
Inga Magnusson

2021-04-23 @ 20:47:38
URL: http://https://www.freedomtravel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback