Musikk har upptäckt att det är golvvärme i hallen!

Musikk har ju sökt sig till värme, vill gärna ligga i knä, bredvid element och på kuddar. Jag har väntat på att han skulle upptäcka det varma golvet i hallen och testa liggning där! Idag skedde det. Och nu har han sovit sammanlagt ett par timmar på det varma stengolvet som ligger på värmeslingor.  
 
På förmiddagen gick vi i skogen med hundarna. Nu har Musikk upptäckt att han kan busa hårdhänt med framför allt stora Disco. Den här stora snälla hunden finner sig i allt, att valpen hänger i hans läppar och öron! Valpar har ett slags valpskydd i umgänge med vuxna hundar, de blir inte skadade när de biter. På tyska kalla man det Welpenschutz tror jag. Musikk är van att bråka tufft,  han har vuxit upp med ett 30-tal andra valpar, flera vuxna hundar och en terrier! Jag lägger ut en lite filmsnutt på fb. Det låter som om Musikk får bra skall också. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Oj, det var verkligen väldigt många valpar det. Jag förstår att det var olika kullar men ändå...
Våra hundar lägger sig gärna där det är lite svalare faktiskt. Ytterdörren är populär för där drar det lite.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback