Kassler Stroganoff! Nytt påhitt!

 
Den här maträtten hittade jag på Kristins facebook för några dagar sedan. Jag skrev upp den på matlistan för de närmaste dagarna (måste ha matsedel när vi bara handlar en gång i veckan). Och igår kväll blev det premiär. Det var gott, kommer nog att laga den fler gånger, lite smakrik variation på andra stroganoffar.
 
500 g kassler ( jag skär rent!) i bitar, bryn väl
1 gul lök finhackad, bryn
3 dl visp
0.5 dl chilisås
2 msk tomatpuré
och så klippt persilja över och kokt ris till. 
 
Man får vara försiktig med kryddningen för kasslern är ju både salt och rökt, men vitpeppar blir bra.
 
 I kväll blir det lite sill o potatis. Tyckte det kunde passa för gräslöken är så fin i pallkragen!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Kassler är inte min grej. Dock kan jag tipsa om att lite Dijonsenap gör sig bra i en Stroganoff!

Svar: Tack för tips, får vi testa!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback