Bilder av barnbarn 8 år!

Jag är så imponerad! Så här gör riktiga konstnärer, målar av bilder dom tycker om för att lära sig bildskapandets  färger, perspektiv, rörelse,  uttryck, proportioner,  Och det gör det här  barnbarnet, målar av bilder ur favvoboken Hundmannen!  Sen har han gjort arrangemanget med bilderna i ram själv.  Roligt att  flera av våra barnbarn utvecklar bild- och formintresse på olika sätt. När våra barn var små så fick de konstböcker och fick gå med till konstmuseer, det blev intresse som verkar ha fortsatt i nästa generation.
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Precis så gjorde jag också som barn och lärde mig mycket. Jag ritade av från Kalle Anka tidningar och har fortfarande blocken kvar. Nu har inte så många tålamodet men en del lär sig via Youtube.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback