Putsat värsta fönstret idag!

Norrfönstret är alltid värst att få rent. Varje år så bosätter sig ett antal små feta spindlar här. De drar förstås spindelnät överallt, dessutom lägger de larver i lersträngar. Jag har dödat 7 stycken spindlar i samband med dagens putsning.  Sen när putsningen är klar så ska jag spray nåt gift mellan fönstren, fast det hjälper inte, jag gör det varje år. Men då har jag i alla fall gjort det jag kan. Kanske vore det ännu fler spindlar om jag inte försökte bekämpa dem.
 
Vi byggde huset 1977, så det är alltså treglas med två i vacuum och resten delbart, därmed putsbart. Så det blir mycket putsande på varje fönster,  inne, ute och två glas mellan. Men jag ska inte klaga, de har hållit bra i alla år och ser fortfarande snygga ut, bara spindlarna kommer bort. Tack o lov så är det bara norrfönstret som drabbas av spindlar, det räcker. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback